Taller de cuina meatless per a famílies

El 13 de desembre es va fer una taller de cuina vegetariana a l’escola per a famílies, per entendre millor que es això del meatless day que es fa al nostre menjador.

Uns 15 participants ens vam apuntar sense saber molt bé que anàvem a fer, però amb moltes ganes  d’aprendre!...Llegeix més.

Ser mestra de pràctiques a l'escola Fluvià

Arriba l’Octubre i per fi comença un dels períodes més esperats per les alumnes de la Universitat, les pràctiques!

Ara podrem posar en pràctica tot el que hem après, veure i viure la realitat d’una teoria que hem memoritzat. És la nostra oportunitat per poder observar, participar, preguntar, reflexionar i aprendre que vol dir ser mestra... Llegeix més.

La U es fa així: pam, pam i pam.

Cada matí quan els nens i nenes d’Educació Infantil arriben a l’aula hi troben un seguit de propostes amb les quals poden interaccionar lliurement. En aquest context de joc basat en la investigació els infants experimenten amb els materials i posen en joc diferents estratègies: jugar de manera compartida i cooperativa, relacionar-se a través del diàleg, formular-se hipòtesis, aprendre a través de l’assaig-error... Llegeix més.

Una qüestió de matisos

Acollir alumnat de pràctiques de la Universitat és tota una responsabilitat per l'equip docent d'una escola. El modelatge explícit i implícit forjaran en aquell incipient educador una manera concreta d'apropar-se a la infància. Les escoles del segle XXI necessiten mestres preparats, oberts, creatius i flexibles, i en aquest sentit el període de pràctiques als centres esdevé crític. Llegeix més...

Fem pedagogia de l'Islam

Fa unes setmanes vam convidar a l'escola al Jordi Belloso, islamòleg i pare d'una nena que ja fa dos cursos va acabar sisè al Fluvià. Arrel dels atemptats ocorreguts a la Rambla de Catalunya el passat mes d'agost, els educadors sentíem la necessitat de buscar información objectiva i fonamentada que ens endrecés les idees. Per aquest motiu vam organitzar xerrades per infants, on van participar els infants de cicle superior, i també per adults, dirigides als educadors del centre i a les famílies. Clica sobre l'article per saber-ne més!

Busquem la clau

L'escola és un lloc màgic. Succeeixen coses sorprenents cada dia. La majoria pasen inadvertides davant dels ulls inexperts. Però entrenant la mirada, desaprenent tot allò que ens ha anat fent engreixar el judici, podem copsar els detalls. Els adults sovint anem amb presses, no sabem a on. I passem del puntetes pel present. No és així en el cas dels infants, que viuen el moment amb total intensitat. Quina lliçó diària de consciència plena pels mestres i els pares. L'aquí i l'ara!

Cliqueu l'article per llegar-ne més!

A prop del mar

De nou arriben les vacances. Una nova oportunitat per reconciliar-nos amb l’espai i el temps, buscant entorns amables que ens abracin i deixant passar el temps sense mirar el rellotge. Els mestres ens hem acomiadat dels infants fins al proper curs entre onades i sorra. Estem tant a prop del mar que no hem pogut evitar la temptació d’anar a gaudir de la natura com a cloenda del curs.

El Fluvià aposta per la transformació del model educatiu

L’educació del segle 21 està inscrita en un paradigma de fenòmens globals. Els canvis tecnològics han revolucionat el món de la informació. L’educació perd la principal missió, la de transmetre continguts. Fins ara, el model educatiu privilegiava els currículums i les notes perquè responia a un model de societat on es prioritzava el món del treball. Ara el món laboral ha canviat. No té sentit mantenir una model educatiu que no és sostenible perquè les demandes de futur canvien.

Projecte Tree Nation

Tree-Nation és una plataforma que permet apadrinar arbres i plantar-los arreu del món. Els creadors d’aquest projecte són uns pares de P4, l’Amparo i el Max. La proposta és que l’espai natural del Fluvià sigui un d’aquests racons del planeta. Amb aquest projecte de micromecenatge pretenem fer créixer l’espai exterior de l’escola, convertint-lo en una zona verda oberta al barri.