Busquem la clau

L'escola és un lloc màgic. Succeeixen coses sorprenents cada dia. La majoria pasen inadvertides davant dels ulls inexperts. Però entrenant la mirada, desaprenent tot allò que ens ha anat fent engreixar el judici, podem copsar els detalls. Els adults sovint anem amb presses, no sabem a on. I passem del puntetes pel present. No és així en el cas dels infants, que viuen el moment amb total intensitat. Quina lliçó diària de consciència plena pels mestres i els pares. L'aquí i l'ara!

A prop del mar

De nou arriben les vacances. Una nova oportunitat per reconciliar-nos amb l’espai i el temps, buscant entorns amables que ens abracin i deixant passar el temps sense mirar el rellotge. Els mestres ens hem acomiadat dels infants fins al proper curs entre onades i sorra. Estem tant a prop del mar que no hem pogut evitar la temptació d’anar a gaudir de la natura com a cloenda del curs.

El Fluvià aposta per la transformació del model educatiu

L’educació del segle 21 està inscrita en un paradigma de fenòmens globals. Els canvis tecnològics han revolucionat el món de la informació. L’educació perd la principal missió, la de transmetre continguts. Fins ara, el model educatiu privilegiava els currículums i les notes perquè responia a un model de societat on es prioritzava el món del treball. Ara el món laboral ha canviat. No té sentit mantenir una model educatiu que no és sostenible perquè les demandes de futur canvien.

Projecte Tree Nation

Tree-Nation és una plataforma que permet apadrinar arbres i plantar-los arreu del món. Els creadors d’aquest projecte són uns pares de P4, l’Amparo i el Max. La proposta és que l’espai natural del Fluvià sigui un d’aquests racons del planeta. Amb aquest projecte de micromecenatge pretenem fer créixer l’espai exterior de l’escola, convertint-lo en una zona verda oberta al barri.

Aprendre amb emoció

La neurociència entén l’aprenentatge com el procés mental més ampli que hi ha. Aquest no es concentra en una regió concreta del cervell, sinó que es basa en la connexió entre diferents departaments donant lloc a noves connexions o reforçant les existents.

Volem acollir

al Fluvià defugim una mica de les festivitats imposades amb finalitats polítiques i consumistes: el dia de la mare, el dia de la dona, el dia del mestre… Construir els valors de la democràcia va molt més enllà d’accions puntuals descontextualitzades. Enguany però, hem trobat en la celebració del dia de la Pau una excusa perfecte per tornar a fer pública la crisi humanitària que estem vivint amb el conflicte de la guerra a Síria.

V Jornades al Fluvià: Viure l’espai exterior

Els dies 21 i 22  de novembre de 2016 van tenir lloc a l’escola Fluvià les V Jornades Pedagògiques sota el títol “Viure l’espai exterior”.  Pares, mares, mestres i educadors de l’escola i d’altres centres vam compartir les experiències de ponents i talleristes que ens van oferir la possibilitat de repensar el dins i el fora.

Hem arribat al cim

A principis d’octubre els infants més grans de l’escola, d’entre 10 i 12 anys, acompanyats dels adults del cicle, vam anar d’excursió. No va ser una sortida qualsevol, sinó una sortida molt especial, pel repte que ens suposava a tots, petits i grans: fer el cim del Matagalls. Una excursió proposada a l’inici de curs, que ens ajuda a coneixer-nos millor i que ens permet gaudir de la natura que ens ofereix la nostra terra.

Una nova imatge

Ja tenim un nou logo! L’Ester Rovira, mare de l’escola i dissenyadora gràfica, és la creadora del projecte. Ja fa temps que mirava i pensava que s’havia de trobar alguna manera gràfica per concordar amb el discurs tan interessant que com escola s’estava fent.

Teixint il·lusions

Iniciem de nou l’aventura de crèixer junts. Ens trobem tots el primer dia d’escola a l’espai exterior. Som prop de cinc-centes persones, entre infants i adults, que ens mirem i ens reconeixem. Farem un camí plegats. Repartim un cordill a cada persona i demanem concentració. Imaginem un desig, una nova esperança que donarà sentit a l’aprenentatge.