JA TENIM NOU LOGO!
L’Ester Rovira, mare de l’escola i dissenyadora gràfica, és la creadora del projecte. Així explica el seu procés de creació:

“A vegades les propostes no venen d’un encàrrec, senzillament són idees que neixen de la voluntat aïllada de canviar o de provar… i amb els canvis que s’han de fer vaig pensar que aquesta era obligada!"

Ester Rovira

logo total 2.png

Ja fa temps que mirava i pensava que s’havia de trobar alguna manera gràfica per concordar amb el discurs tan interessant que com escola s’estava fent… no perquè el que hi ha ara no estigués bé, no, però l’actual parlava d’un moment molt concret d’escola que semblava recordar el passat i no de futur, del que s’havia fet i no del que es podia fer.
Sabia que el logotip era molt important per poder fer entendre moltes altres coses i que des d’ell es podien retallar altres idees. L’estètica, la imatge i la comunicació són, per a mi, fonamentals en aquest viatge i vaig pensar que per a una escola com el Fluvià eren inevitables!
Volia que en la nova proposta el text i la imatge es parlessin, es vinculessin i que fessin força! El logotip havia de ser un reclam més que una explicació i sobretot una història bonica.
La idea primera va ser trobar una tipografia molt correcta, universal i de pal sec que ajudés a parlar amb les idees clares. Vaig trobar tres alternatives però, al final, em vaig decantar per la més ordenada. Vaig triar una Graphik que és una tipografia que sembla sumar l’helvetica i la futura i és un paradigma tipogràfic. El nom de l’escola en negre perquè és la part important, la comunitat, on s’encabia alumnes, pares i professorat i en minúscules perquè el feia molt més humà. L’escola en gris i majúscules -més rígid- per denotar la seva idea organitzativa i sota el nom per donar suport i solvència.

inspiracions-228x300.png

Després, quan vaig arribar a l’icone vaig defugir de les lletres enmarcades que em semblaven del tot estrangeres i de realitats encobertes… estava segura que aquest logotip havia de ser més dolç que gràfic! I vaig començar a pensar amb el mestre Munari, en Paul Rand i amb el delicat Komagata. Hi havia alguna cosa en ells que despertava la sensibilitat més profunda: parlaven als nens sense necessitat de rebaixar els conceptes i els seus treballs eren petites meravelles que il.luminaven els sentits; hi havia en tots ells alguna cosa molt subtil que donava altres codis i vaig començar a destriar. Vaig tenir molt clar que el logotip havia de ser com un conte perquè en ell hi cabien grans i petits i vaig pensar que la il.lustració era una manera meravellosa de parlar d’una escola: estava tan aprop!!

I vaig començar a escriure sobre una peixera plena de coneixement, protegida del món exterior però amb molt d’aire al capdemunt on hi cabien tots els peixos – fossin com fossin i vinguessin d’on vinguessin -, de tots colors, on s’inventaven noves maneres d’aprendre i d’ensenyar i va ser aleshores que desde lluny vaig sentir cridar:

– “Benvinguts al Fluvià! -“

-

Des de la comissió de comunicació, formada per pares i mestres, vam optar per buscar un il.lustrador proper que plasmès aquestes idees al nostre logo. En Javier Mariscal, veí de ciutat i de carrer, va ser l’opció que l’Ester va veure clara des del principi.  Va parlar amb ell, i el va motivar de tal manera que l’artista va decidir col.laborar de manera altruista.

mariscal-petita-300x200.jpg

El passat dimecres 21 de setembre, el Mariscal i l’Ester van venir a l’escola a presentar el nou logo en Consell de petits.  Els infants van quedar ben sorpresos del canvi. Va ser una gran experiència conèixer l’equip de creadors de la nostra nova imatge.

Moltes gràcies Ester Rovira i Javier Mariscal per fer-ho possible!

Carme Hoyas    [Mestra de l’escola Fluvià]