Esforç, dedicació i cooperació són alguns dels valors que un curs més embolcallen les hores de teixit d’aula de les colles de 5è, i és que... formar-se en l’art i les ciències a través de la recerca pot arribar a ser tot un repte!

Tenint la possibilitat de col·laborar amb el programa RecerCaixa -un projecte de ciències impulsat per l’Obra social “la Caixa” amb la col·laboració l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP)- aquest any vam escollir una temàtica que tenia com a títol de partida “L’impacte de la teràpia musical en la millora motora, emocional i en la qualitat de vida en pacients aguts amb ictus”. Tot i això, deixant fluir els nostres interessos i la nostra creativitat, hem comprovat que, es pateixi o no algun tipus de malaltia cerebral, la música pot esdevenir essencial, ja que activa parts molt importants dels cervell.  

Establint diversos grups de treball, igual que en la música, el paper de les emocions ha jugat un paper molt important. Després de set mesos treballant cooperativament, els infants han pogut viure molts moments d’incertesa per no saber com avançar, de satisfacció en obtenir els objectius marcats, d’angoixa per no aconseguir que els ordinadors funcionessin com estava planejat, d’alegria en descobrir informació que els hi semblava interessant i poder-ho compartir amb la resta de companyes i companys, etc.

I quina és la millor idea que se’ns va ocórrer per deixar constància del procés i dels resultats? La colla 5è verd oliva vam optar per la creació de la següent web: https://ictus-i-musicoterapia2.webnode.es/ en la qual es pot trobar, entre d’altres, el guió inicial amb les preguntes que ens generaven curiositat, les visites que hem tingut l’oportunitat d’escoltar, el material de consulta que s’ha utilitzat i el recorregut que ha seguit cada grup de treball.

No dubteu en visitar-la per veure el procés que hem seguit!

Text

Júlia Ollé [mestra en pràctiques a l'Escola Fluvià de la UAB]