Ja tornem a tenir aquí el MercArt, un projecte d'escola que va néixer fa quatre cursos amb l'objectiu de treballar l'emprenedoria amb els infants i de potenciar la cooperació i la solidaritat. Els grups de 2n, 4t i 6è de primària han format empreses socials i han ideat i elaborat els seus productes, tot emmarcat dins d'un pla d'empresa que va ha estat supervisat per un notari (l'Ignasi Almirall, l'inspector de la nostra escola). Aquest curs col.laborem amb el projecte Ajuda a Senegal, una iniciativa de l'hospital Plató on hi treballa com a infermera una mare de l'escola. Els beneficis que obtinguem de la venda dels nostres productes es destinaran a comprar nou mobiliari per una escola de Rufisque.

"Uns infants de 6è han decidit fer davantals amb roba usada per vendre a la fira. Han demanat ajuda als seus familiars amb el tema de la costura i han aconseguit moltes màquines de cosir. La Carla, mare d'una nena del grup, ens explica la seva experiència:

L’altre dia vaig anar a ajudar als alumnes de 6è a fer el seu projecte per al Mercart. La classe verd turquesa havia decidit fer davantals i draps de cuina.

La meva primera reacció va ser: “uf, això és molt difícil, podrien fer alguna cosa més senzilla....” Però, després de passar tot el dia treballant amb ells, vaig canviar d’opinió.

Quina meravella veure’ls a tots treballant junts: uns retallaven la roba, altres cosien les Fluvianes,  altres cosien amb màquina. A més a més, vam comptar amb l’ajuda i saviesa d’un grup de iaies costureres. I tot per a una bona causa.

Quin plaer poder compartir el matí amb aquest grup de gent tan diversa! Com trobaré a faltar aquestes estones de treball compartides amb els infants, les mestres i les famílies.

Parlàvem d'això amb algunes mares i crec que la majoria estem d’acord: ens emocionem de pensar que els nostres fills i filles han desenvolupat un projecte, l'han defensat i l'han portat a terme, tot treballant com un equip per recaptar diners per a una ONG.

Bravo nois i noies!"

Carla Nuchi [mare de la Dafne i l'Axel Unsal]