Escola pública d'educació infantil i primària
Escola pública d'educació infantil i primària
A l’Escola Fluvià organitzem els infants en comunitats d’aprenentatge que reflecteixen la nostra manera d’entendre l’educació i el creixement compartit:
Parlem de comunitats perquè creiem en una escola on tothom —infants, mestres i famílies— forma part d’un projecte comú, basat en el vincle, la col·laboració i el sentiment de pertinença. Entenem l’aprenentatge com un procés compartit, on cada infant és protagonista del seu camí, acompanyat per la resta del grup i l’equip educatiu.
Els termes petits, mitjans i grans expressen d’una manera propera i respectuosa les diferents etapes de creixement, i posen en valor la importància d’atendre els ritmes i les necessitats de cadascú.
A les nostres comunitats, treballem a partir d’espais d’aprenentatge, agrupaments flexibles i propostes interdisciplinàries que afavoreixen la convivència entre edats, la cooperació i l’autonomia. Aquesta organització ens permet crear entorns rics, oberts i inclusius, on el joc, la reflexió i la creativitat tenen un paper central.
Aquesta manera de fer forma part del projecte educatiu de l’Escola Fluvià, que aposta per una escola oberta a la comunitat, participativa i connectada amb el seu entorn, on cada infant se sent part activa d’un col·lectiu que aprèn i creix amb sentit.
Organitzem els aprenentatges al voltant de tres pilars bàsics.
Una estructura que ens facilita la inclusió de tots els infants a l'escola.
Organitzem els aprenentatges al voltant de tres pilars bàsics.
Una estructura que ens facilita la inclusió de tots els infants a l'escola.
Punt de trobada dels infants d'un mateix grup i la seva mestra tutora o el seu mestre tutor. Es dóna una experiència emocional compartida, que permet crear una "xarxa de protecció emocional". És el moment de desenvolupar projectes de recerca.
Espais de treball dirigit per potenciar l'aprenentatge de coneixements específics. La mestra o el mestre plantegen reptes educatius estimulants i vivencials que responen a les necessitats d'aprenentatge dels infants.
Ambients dissenyats per tal que infants de diferentes edats juguin i experimentin junts gaudint del seu instint natural de descoberta. Per als infants més grans, és el moment d'enfrontar-se a reptes complexos desenvolupant propostes.
El primer repte és que l'infant es reconegui en si mateix com un ser capaç,
i que identifiqui les emocions que hi sent i que va construint.
El primer repte és que l'infant es reconegui en si mateix com un ser capaç,
i que identifiqui les emocions que hi sent i que va construint.
Aprenem a establir la relació continuada amb el dins i el fora de l'escola, a fer créixer una sola realitat.
Aprenem a establir la relació continuada amb el dins i el fora de l'escola, a fer créixer una sola realitat.
Tenim la certesa que els infants han de conèixer el seu barri i la seva ciutat per poder establir vincles amb el territori i poder estimar-lo. Podran axí fer créixer unes fortes arrels que els permetran volar ben lluny si ho desitgen, en un futur.
També ens interessa saber què esta passant al nostre planeta i com ens enfrontem com a raça humana a les adversitats que es presenten. El treball en xarxa ens ajuda a créixer conjuntament.
UKELELES A L’ESCOLA
UKELELES A L’ESCOLA
A les classes de música, els infants de l’escola aprenen a través de l’ukelele i del Projecte Kunde School.
L’objectiu del projecte és motivar l’alumnat a desenvolupar la seva intel.ligència musical, emocional i social a través de l’ukelele i acompanyar-lo en el seu creixement, apreciant la música com a font d’aprenentatge, de gaudi i d’expressió.